Förlossningsavdelningen..

Hoj, jag är så grymt trött. Jag kom hem från praktiken just efter 12. Så nu funderar jag på att lägga mig i sängen eller soffan och vila en stund. Har inte fått allt för många timmar i natt.

Igår fick jag fara in på akuten pga magsmärtor till och från i någon dag samt att under ett dygn hade jag inte kännt lillhjärtat något. Men läkaren jag fick där kunde då ingenting och då menar jag ingenting. Men dom tog lite prover som visade endast bra världen. Sen klämde han lite på magen och puffade för att lillprinsen kanske skulle röra lite på sig. Men icket fick de att lura han inte.

Sen kom ja på att min barnmorska tipsade om att man kan dricka kallt, då brukar dom komma igång. Så hjärtat fick hämta flera muggar med iskallt vatten till mig där vi satt inne på rummet och väntade på att läkaren skulle komma tillbaka som just för tillfället pratade med en läkare från förlossningsavdelningen i sunderbyn. Men tyvärr fungerade inte de heller.

Men jag lyckades ändå hålla hoppet uppe och var inte allt för uppriven ändå. Men då kom läkaren in igen och sa att jag ska med ambulans till sunderbyn för läkaren därifrån tyckte att de skulle kollas upp ordentligt.
Då blev de genast lite jobbigare, visste som inte vart jag skulle ta vägen. Jag frågade om ja inte iaf kunde få slippa ambulansen, men icket! Så hjärtat fick komma bakom med bil.

Väl i sunderbyn gjorde dom direkt jag kom in ett ultraljud, shit vad lilleman har blivit stor, mammas lilla prins :) Men då såg vi att hjärtat slog men han rörde inte på sig nästan något. Sen tog dom en massa blodprover och efter de gjorde dom en kurva på mig, och efter jag hade legat en stund så började lillen sparka igen och då var han minsann pigg.

De var som om en sten föll från bröstet så vi fick veta att allt var okej med honom. & grymt skönt att få komma hem. Så dom tog bort droppnålen och sen fick jag fara hem igen. Men klockan var rätt mycket innan vi kom hem och så började min praktik 7 i morse. Lite kämpigt att ta sig upp. Men de gick ann.. Nu är jag hemma och kan vila och bara njuta av att vår lilla skatt sparkar i magen :)

En gammal magbild, har inte kunnat lägga upp någon ny ännu då jag inte hittar kabeln till telefonen. Men hoppas denna duger. Dock är ju magen en hel del större nu...



Men vi hörs :)

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Ursch så hemskt! , jag får tårar i ögonen.. Men känns RIKTIGT skönt att få höra att allt är bra.. jag var så otroligt nervös .. Men sen ringde Christian & sa att allt var bra igen :) Sånt får INTE hända igen ;/ Kramar! :)

2010-04-13 @ 15:04:59
Postat av: Snart pappa.

Det var ju skönt att få höra allt gick bra.

2010-04-13 @ 18:20:48
URL: http://pappatobbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0